Breu història de la Rambla

Els qui vulgueu, ja podeu llegir un altre llibre meu. Breu història de la Rambla (Galàxia Gutenberg) no és un llibre tan llarg com el de Josep Pla o el de Lluís Companys, però em sembla que és més fresc i entretingut i, si no he perdut del tot el temps, és probable que també estigui més ben escrit. És un llibre curt, perquè sense voler m’he anat fent gran i quan et fas gran una de les primeres coses que perds, juntament amb les ganes de cardar amb moltes noies diferents -rosses i morenes-, són les ganes de donar massa explicacions. Aquest llibre és la destil·lació de les idees que m’he anat fent els últims anys sobre Barcelona i sobre el paper que les grans capitals europees han jugat en la història. La veritat és que jo només volia escriure un llibre per reconciliar-me amb Barcelona, però la meva ciutat és tan important, que finalment em va semblar que seria més pràctic començar per un carrer. Breu història de la Rambla explica com la vida urbana forja les ciutats i les nacions més enllà de la voluntat política dels que manen, i com el nostre famós passeig va donar una nova oportunitat a Barcelona després del desastre de 1714. El llibre mira de resoldre el misteri de la Rambla i del seu estrany encant, i ressegueix la història del país a través de la història del passeig i dels comentaris que n’han fet algunes figures que m’he trobat jugant al Trivial o llegint la wikipèdia. En aquesta pàgina  hi trobareu alguns dels protagonistes del llibre, que té l’aventatge que és llegeix més de pressa que els anteriors i diu veritats tan o més gruixudes.

2 pensaments sobre “Breu història de la Rambla

  1. Retroenllaç: El saqueo, o bailando con esqueletos

  2. Retroenllaç: LA RAMBLA DE BARCELONA, UN PASEO PARA LOS BARCELONESES | Barcelona En Horas de Oficina

Deixa un comentari