El nostre heroi (Avui)

A l’Heribert Barrera molts li perdonaven la vida però no és casualitat que quan CiU va treure la primera majoria absoluta la massa convergent cridés el seu nom. Sabien qui era el valent que no s’havia arronsat durant la Transició i qui mantindria el tipus passés el que passés. Va pagar no ser comunista ni autonomista en una època en què tothom parlava de democràcia però ningú no s’atrevia a ser res més. Va pagar estimar els pares i l’herència que li havien confiat en un país on, siguem clars, poca gent té un passat del qual pugui estar orgullós. Va defensar els seus ideals sense concessions no pas per què fossin els seus, sinó perquè estaven perseguits per llei.

En un país en què sovint s’ha de triar entre la simpatia o la intel·ligència, va triar la intel·ligència, i deu ser de les figures polítiques que menys s’ha deixat portar per les modes. Com Trias Fargas va pagar el fet d’estar molt per damunt de la seva època. No va fer mai declaracions que no pogués defensar fins al final i va avisar del preu del multiculturalisme i de la immigració abans que Merkel, Cameron o Sarkozy. Mentre els polítics que han ensorrat ERC per vanitat el tractaven de vell boig, ell avisava que el tripartit seria un mal invent. Sempre va insistir que no hi hauria progrés social sense llibertat politica i els fets li donen la raó.

Contra l’opinió dels pares, va anar de voluntari a la guerra. Com Macià Alavedra, va viure a l’exili i va renunciar a fer carrera a França per fidelitat al seu país. Era tan culte com el president Pujol i més culte que qualsevol dels polítics que hi ha ara. Malgrat que Pujol el va decebre, no va criticar-lo mai amb ressentiment. Mentre alguns encara parlen de construir Catalunya, ell va pagar el preu de respectar-la. El va pagar perquè s’ho podia permetre i perquè algú havia de fer-ho, en un país de gent tan important que mai no passarà a la història. Era una ànima rica i plena que va haver de viure continguda per defensar el que era de tothom. No era perfecte, ningú no ho és, però ell no va fallar, va fallar el país.

Anuncis

21 pensaments sobre “El nostre heroi (Avui)

  1. Vaaaaaa i quan ell va emigrarrrrr, tb es queixava del perill de la immigració? Un heroi? el teu si de cas , no pas el meu., si va ser un heroi, ho va ser per la seva intel.ligència i per tot el que va estudiar..pero en cap hi ha herois de la patria. L’heroïsme, en aquest sentit, és una gran caragarada! Com la patria! Un heroi d’aquesta mena mai serà benvingut a casa meva.

    • I tant que és el teu heroi, i quan dic culte vull dir culte, no erudit. Quan es va exiliar, es va doctorar a la Sorbona i el van contractar al Centre Nacional de Recerques Científiques de París. Li agradaven les dones i tenia amics negres, si és el que et preocupa. No siguis carallot.

    • Noctas,
      Un cas com el teu, els espanyols en diuen “leguleyo”. Saps que és la llei, però no com interpretar-la. Escolta el discurs que va fer en Barrera quna va ser investit president. A veure si t’ajuda a comprendre què volia dir en realitat quan parla d’immigració. Justament ell, que va haver de marxar, ningú no li ha d’explicar res. I menys, tu. (O jo, és clar).

      • Mira set-ciències perdona vides., jo no puc entendre el que va dir Barrera sobre la immigració perquè directament me la suda el que digué aquest home…en serio, aquest paio me la suda! No li trec importància i no el menyspreo, solament que me la suda! Si de cas he entès el què ha dit Vila sobre el que va intuir Barrera en la immigració. I segons el Vila, Barrera hi va intuir un preu! I a mi quAn em diuen -pagar un preu- ho associo a quelcom negatiu! soc així de simplot, ves per on., Però quina santa casualitat que la immigració la lligui el Vila sempre amb el perill o el preu, que posi en boca del Barrera UNA immigració associada amb el preu, no amb un concepte positiu sinó amb un concepte que sempre implica “càrrega” espiritual i material. Això últim és la ressonància que per a mi té el terme “pagar el preu” Quan va escriure l’article de Londres crema em vaig cabrejar però vaig preferir callar-me perquè em canseu un munt. N’estic fins els ous de la vostra sutilesa…. quin preu ha pagat catalunya amb la immigració? Quin? els vostres raonaments duen al següent: Qui arriba primer a un territori TÉ EL DRET A configuraR-LO amb llengua, cultura ect…. els qui ariben més tard ,en canvi, matxaquen aquesta essència, i la embruten i fins i tot podrien extingir-la. Això implica que els primers tenen més drtes que els segons perquè ells varen configurar la essència! però aquí no hi ha essències, o cadascú té la que més el convingui. Per això dic que les patries me les fico pel cul. El Vila diu que el Barrera és el meu heroi perquè gràcies a ell jo tinc una patria espiritual, la catalana, alguna cosa a la que subjectar-me: una llengua, una manera de ser col.lectiva. I jo dic que aquesta manera de ser no la crea el BARRERA més que ningú altre. Per això no és el meu heroi.

      • Noctas, a mi em sembla evident q qui porta mes temps en un territori te un dret preferent. Pots creure el contrari pero en aquest cas suposo q tb deus estar contra la propietat privada i contra el dret d’herencia i contra pagar impostos, perque viure en un territori, q dius tu, tambe te un preu. La gent espera poder transmetre alguna als seus fills i treballa en un context, q no li pots canviar per la cara pq tu passaves per alla pq aleshores la gent es desmoralitza i es el campi qui pugui. La immigracio espanyola no ens ha afavorit en res. Es un fet, pero mira el paisatge, els problemes de cohesio social, la cultura del treball: tu creus q el modernisme q ara dona de menjar a tanta gent s’hagues pogut fer amb immigrants? El talent de desenvolupar-se necessita un context, una tradicio, un proces de destil.lacio Marxar d’un pais es molt trist, pero no es per casualitat q uns funcionen mes q d’altres. Marxar d’un pais tb es un egousme. El meu cunyat q es argenti te remordiments quan veu q ell es aqui i alla van tan malament i em srmbla molt be. Potser per aixo no li vam haver dd demanar mai q parles en catala i en catala parla els seus fills. El meu article sobre Londres no anava contra la immigracio sino contra les elits q per justificar-se de la II guerra mundial s’han estat eixugamt les mans amb el cul dels immigrants. Igual q Franco es va eixugar el cul amb tots aquests quinquis tan espanyols o tan antinacionalistes catalans. Tu li deus al Barrera mes q no et penses: ell es va jugar la vida per la democracia tu no, etc. Poca broma.

      • Noctas,
        S’enxampa abans un mentider que a un coix. Quan t’excites en la forma que ho fas parlant de pàtries, fins el punt d’afirmar que les pàtries te les “fiques pel cul”, menteixes. Quant dius que “te la suda” el que deia en Barrera sobre immigració, menteixes. I un pot arribar que vas coix de moltes coses. Però no. Et tira més el rotllo de la impostura. Cosa que trobo molt respectable, que consti. Però no vulguis fer passar bou per bèstia grossa.

  2. No puc evitar que se m’encongeixi el cor, quan veig que se’n van les darreres reminiscències de la Catalunya d’abans de la guerra. Ens en sortirem?

  3. La cosa és que la política dóna accés a remenar calers i que això dóna poder. Els calers i el poder tenen un gran poder d’atracció per als imbècils i la mala gent. Per això hi ha poca gent com cal que es dediqui a la política. El malaguanyat Heribert Barrera s’hi va poder dedicar perquè quan s’hi va posar (a l’exili) ni hi havia diners ni poder i després, ja a Catalunya, va estar en un partit que ni l’ensumava el poder. Quan la cosa va anar creixent, els imbècils i la mala gent (en grau proporcional a la importància del partit) el van desplaçar. No és una visió gaire optimista, però crec que és un dels llegats del franquisme: la misèria moral.

  4. Enric, el problema, i tu el saps prou, no és la immigració., no és el paisatge, Un pais políticament fort, això és, amb estat propi, sap canal.litzar la immigració perquè té una cultura TB forta i l’immigrant mateix sap que ha d’integra-se en aquella cultura. Mira els Usa! De què està fet els Usa? A Catalunya en canvi tenim un poder politic feble, feblíssim, i per això no tenim prou fortalesa com per obligar tàcitament a l’immigrant a parlar en català., necessitem lleis que els obligui, perquè amb el costum no hi ha suficient. El problema, però, no és de l’immigrant., L’immigrant no fa que paguem un preu., el problema no és de la immigració espanyola ni de la immigració estrangera, el problema és solament dels catalans., dels catalans que no sé perquè, no hem sabut tenir el nostre estat. I si no ho hem sabut per alguna cosa serà! T’agraeixo sincerament que m’hagis contestat!

    • Noctas, vols q repassem les matances
      de negres i els conflictes racials dels USA? No hem sabut tenir un
      Estat. I això ens inhabilita per defensar-nos? Això ens obliga a celebrar la immigracio sense cap limit, sense
      exigir res ni recordar el preu de les flors q trepitgen -preu q ells tvmb pagaran i de fet ja paguen? On s’és vist? Jo no dono les culpes a ningú, mai ho he fet. Defenso la meva posicio i procuro posar-hi arguments. L’estat-nacio, q es el q no hem tingut mai, pq et recprdo q lideravem una confederacio, mai no ha estat en la nostra mentalitat. Hem sigut mes geografics q burocratics. Aixo ens fa idiotes? No ho sé. Potser nomes som una mica difsrents, al capdavall encara som aqui, a diferencia del venecians o els occitans. Jo nomes dic q el discurs de qualsevol politic espanyol d’aqui o de madrid se sosté sobre un grau de violencia i injusticia molt major al del Barrera. Pintar-lo com un ogre es faltar a la veritat. El Barrera no donava per res les culpes a la immigracio sino a la pusil.lanimitat del pais i aixo es el q fa por. Pq si un dia comencem a defensar-nos l, no dic a atacar, dic a defensar-nos seriosamet s’haura acabat la xauxa i la policia i les sangoneress hauran de sortir de l’armari. Ara es mes comode tractar el Barrera de xenofob. I pel q fa al paisatge es important, igual q la llengua. Es la base economica dels pais. No es casualitat q els territoria mes malmesos d’espanya siguin els territoris de parla catalana, etc

  5. Noctas, crec que t’apuntes al discurs demagògic i pijo-progre sobre la immigració.
    Jo afegiria un altre concepte fonamental: les asimetries.
    Quin tracte donen en els seus països als nostres emigrants?
    Respecte al Barrera, tot això que diu l’enric i mes. El vaig veure en persona a l’acte de creació del mati digital a l’ateneu. Em va donar una impressió immillorable.
    A diferencia de molts polítics, l’Heribert es bona persona.

  6. Noctas em sembla que no comprens una coseta molt fàcil d’entendre: la immigració és un exèrcit de desvalguts que qui té poder i força (un estat per exemple) utilitza com a munició contra els seus enemics. La dada caràcterísitica no és si són negres, grocs o espanyols, sinó que com que no tenen res es converteixen en mers instruments dels altres i aquesta altres no actuen càndidament sinó que socint tenen les pitjors intencions. Per aquest motiu sempre he desconfiat dels que pretenen defensar els pobres i no fan sinó viure’n, sigui l’església o el socialisme.

  7. La immigració tan sols és un problema rellevant quan pel seu nombre pot diluir la nació pròpia del territori que l’acull. L’estat espanyol no ha pogut acabar amb nosaltres, i en canvi podria fer-ho la successió d’immigracions massives, primer espanyola i ara principalment llatinoamericana i musulmana. No és un debat moral, és una qüestió de supervivència. Una immigració reduïda pot ser assimilada o esdevenir una minoria ètnica, en canvi, la immigració massiva converteix els autòctons en estrangers a casa seva , l’única que tenen, perquè l’immigrant si s’enyora, sempre pot tornar al seu país, en canvi els catalans no tenim cap altra pàtria que aquest tros de terra.

  8. En Pau hi toca. El patiment de constatar que a casa ja no s’hi està com a casa. Aquí tenim la immigració i, no ho oblidem, el turisme. Els catalans cada cop tenim menys casa. És la supervivència, imbècils.

  9. Retroenllaç: L’últim català « Monjoies

  10. Em penso que tots plegats hauríem de ser més llestos i intentar evitar les trampes que sempre ens paren els espanyolistes.

    Per exemple, l’article d’avui és un panegíric d’un dels comptadíssims gegants de la política que ha donat aquest miserable país en segles.

    En canvi, pel simple comentari d’una persona que expressament i reiterada diu que no té cap mena d’interès en res relacionat amb el subjecte de l’article, que ni en sap res ni molt menys té ganes d’aprendre’n res, tots plegats hem acabat en un femer dialèctic, discutint d’un tema completament tangencial i irrellevant pel que fa Barrera.

    Noteu que no dic que la immigració ho sigui: tot el contrari, forma part del nucli del discurs de Barrera. El que sí que ho és és la demagògia i la vulgaritat intel·lectual i humana de l’anècdota dels famosos comentaris, descontextualitzats i al servei de la causa espanyola de sempre. Demagògic perquè és un comentari fàcil i acrític que es conforma a un discurs igualment fàcil i acrític, el de la correcció política multiculti del postcomunisme europeu. Vulgar perquè no té cap mena d’elaboració: te’l fa igualet un quissoflauta pollós en un concert punk que un eurodiputat pijoprogre d’ICV.

    De la mateixa forma, noteu que ara no m’estic contradient en parlar del tema: no responc al pesat, que ja ha dit que no té cap mena d’inquietud intel·lectual al respecte i per tant el millor que podem fer tots plegats és ignorar-lo, sinó que intento dialogar amb la gent normal que ha fet comentaris.

    • Noctas, em dic noctas, és el meu nom virtual des que vaig començar a discutir en aquest mon de la blogosfera. Els pedantets com tu, “els locals”, aneu sempre amb subterfugis fent referència a algú sense nomenar-lo expressament. Noctas, em dic Noctas., no és tan complicat dir-ho. Què et passa doncs? No trempes perquè estàs constantment pendent d’exhibir la teva minsa intel.ligència? Estàs massa pendent de posar el comentari al corrector no fos cas que veiéssim una falteta d’ortografia? De posar la parauleta tangencial per fer-te l’ interessant…? què et passa? No saps bordar? En serio quin problema tens per què siguis tan imbècil, i tanmateix et sentis més intel.ligents que els altres? Si vols iniciar un debat fructífer sobre el Barrera, tros de burro, inicia’l i deixa’t d’històries. No t’alimentis dels demés per després no afegir res de nou. Inicia un debat nou si creus que l’anterior, és a dir, l’iniciat per mi, és vulgar. Jo he deixat molt clar què penso del Barrera, aquí i en el meu blog. No soc pas una sangonera, jo. Això ho deixo pels personatges tangencials com tu!

      • És inútil discutir amb Noctas. És un immigrant i per tant aquest fet forma part de la seva identitat. Sempre serà incapaç de sortir de la seva neurosi i encarar racionalment el tema.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s