La solució informàtica (Rac 1)

Fa uns anys, un hacker em va rebentar una web de fondo blau turquesa molt bonica que m’havia costat un ronyó de dissenyar i de posar en marxa. Quan vaig anar a denunciar-ho de seguida vaig veure que la policia no podria ajudar-me perquè a comissaria no hi havia ningú que sabés de què li parlava i, després de sis mesos d’atacs, em vaig rendir i vaig obrir un bloc a wordpress. Explico això perquè els hackers no em cauen gaire simpàtics, però això no treu que la seva guerra em sembli força més interessant que la dels indignats de Plaça Catalunya. Amb la seves activitats subversives, els hackers ajuden a millorar els sistemes informàtics i ens mantenen alerta davant la temptació de refiar-nos massa de la tecnologia. Mentre no provoquin una desgràcia seriosa, els hackers conservaran l’aureola de Serrallongues del ciberespai i aixecaran entre la gent un polsim d’esperit romàntic que ja ens convé. Francament, prefereixo que els peluts juguin a fer la revolució a la xarxa que no pas a Plaça Catalunya. Mentre la lluita contra el poder es canalitzi a través d’internet ens estalviarem bufetades al carrer i places brutes. Ja està bé que ens distreguin amb aquestes notícies de lladres i serenos futuristes. Si tots els revolucionaris indignats aprenguessin informàtica no crec pas que s’instaurés el comunisme, més aviat l’economia es revifaria i tothom tornaria a estar content.

2 pensaments sobre “La solució informàtica (Rac 1)

Deixa un comentari

