Alehop

A mi no m’agrada la poesia, però recordo un poema de Bukowski -o com s’escrigui- que deia més o menys això: “Vaig treballar molts anys en una fàbrica. Vivia esclavitzat i un dia vaig dir “nois jo plego”. Els companys van començar a cridar que m’havia tornat boig i que què feia, que fora no trobaria una feina tan bona com aquesta. Vaig passar per davant seu mentre els fantasmes em deien: ets foll, no te’n sortiràs, atura’t ara que encara hi ets a temps, home. Quan vaig haver sortit encara vaig mirar enrera i vaig veure la fàbrica per última vegada. Ara estic molt bé. No sé per què collons hi devia treballar tants anys allà. Potser era mandra.” Moltes situacions es resolen així, travessant el foc. Alehop.

Anuncis

7 pensaments sobre “Alehop

  1. Bukowski és un autor infravalorat pels crítics de pa sucat amb oli que només saben trempar amb autors com Proust. Era un magnífic escriptor, i tots els qui el menypreen dient que el tio va explotar aquesta pose d’autor maldito i que no va fer bona literatura són uns pedants que se les donen de setciències i en realitat no tenen res al cervell. I encara menys al membre! Recomano d’ell ” La senda de un perdedor”. Un poema tb http://www.youtube.com/watch?v=oJXezqdB3Iw

  2. També pots atravessar-lo al revés:

    I MET A GENIUS

    I met a genius on the train
    today
    about 6 years old,
    he sat beside me
    and as the train
    ran down along the coast
    we came to the ocean
    and we both looked out the window
    at the ocean
    and then he looked at me
    and said:
    “It’s not pretty”.

    it was the first time I’d
    realized
    that.

  3. Jo em pensava que t’agradaria, la poesia. Però potser sí que com diu Margarit, la literatura i la poesia són com la física i la química, les posen juntes i no tenen pas res a veure.

Deixa un comentari

