Un pilar social (Rac 1)

Els controladors aeris han decidit recórrer al dret vaga per primera vegada a la història. El mes d’agost és un mes emprenyador però un cop posats a fer vaga el més sensat és buscar un impacte prou fort per generar un efecte. Les vagues estètiques són una collonada. Els arguments crítics basats en el sou dels controladors trobo que són una altra collonada. Justament perquè els controladors cobren més que la majoria també deuen pagar més impostos que la majoria. Això per no parlar de la responsabilitat que tenen. Jo no voldria tenir a les mans la vida de tanta gent, per més quartos que em paguessin. El dret a vaga, si no és universal, no té cap sentit. És veritat que hi ha col·lectius que tenen una força xantatgista més gran que d’altres. Però aquesta força també és proporcional a la pressió social que suporten. El problema de l’aviació comercial, ja vaig dir-ho en l’anterior píndola, és que tothom hi vol fer massa negoci. Des que el sector s’ha liberalitzat tothom vol duros a quatre pessetes, governs, passatgers, treballadors i companyies. Trobar el punt mig és difícil perquè l’aviació no és un negoci com un altre. Ha esdevingut un dels pilars del nostre món, com l’educació o la sanitat, i el factor humà hi té un paper decisiu perquè les coses rutllin com Déu mana.

Anuncis

4 pensaments sobre “Un pilar social (Rac 1)

  1. Ser controlador aeri no e mes responsabilidad de ser guardia urbà. L’unica rao de que els control·ladors cobrin tan i quant es que tenen control·lada l’aixeta del accésa a la professio, i aquest poder el tenen
    perque aquesta profesio era, en temps de la dictadura i ara, reservat als fills preferits de la Dictadura, com passava amb els pilot d’avio. Mai no t’ha sorpres els noms i cognoms rimbombants dels comandants de Iberia? Els control·ladors militars a Espanya o fins i tot els civils a qualsevol pais europeu tener una retribucio mes “normal” i fan exactament el mateix. [Potser tens raó, a mi em demanen l’opinió i jo la dono. De controladors no en sé res, en tot cas el teu argument no l’havia sentit mai enlloc. Ara, a mi no em sembla qe siguin com la guàrdia urbana. La prova és que els semàfors han acabat amb els urbans, i això sembla lluny de passar en el cas dels avions]

  2. Don o Doña RRE, yo también disfrutaba años atrás cuando a través de la megafonía de un avión de Iberia se nos comunicaba el nombre del comandante. El comandante Gutiérrez de la Loma, el comandante De Diego Aspialuzi, el comandante Herrera de la Sota.

    Luego surgieron nuevas compañías aéreas, y los pilotos empezaron a presentarse ante al pasaje como lo haríamos usted o yo. Sala Comas, Gómez Amigo, Blanco Llopis, y así. Ya no era lo mismo.

    ¿Se había tocado fondo? Ni mucho menos. En mis últimos vuelos el comandante era siempre portugués, y no he podido retener nunca los apellidos.

  3. En un puente aéreo BCN-MAD, en los inicios de los 80′, una engolada voz soltó por megafonia un imponente “comandante Puig de la Bellacasa y …(no sé que más)” que medio provocó unas risas nerviosas en parte del pasaje. La azafata que se deslizaba por el pasillo, de Iberia, nos fulminó con la mirada, sacudió airosamente su melena y nos espetó: ¿qué tal un poco de respeto para un Grande de España? Quedamos fascinados.

  4. Home estic d’acord amb el primer cas, els controladors a europa no cobren pas tant proporcionalment.
    Responsabilitat pero 6 vegades mes que un ciruja o així pues que vosl que et digui.
    Ademes cobren 300.000 euros, es jubilen als 52 o així amb 100.000 euros de pensio i no se quin munt de avantges tenen, ja en l’hora de treball heretat de l’época franquista i que aqui ningú s’havia atrevit mai a ficar ma.
    Lo dels controladors es vergonyos! i punt i a mes uns tios amb aquest sou, si volen fer vaga que la facin i no facin la quillada de fer-se els malalts per que a mes li paguem nosaltres el sou per estar a casa que el 75% es quedin a casa, ja ho diu tot de lo responsables que son

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s