Mesures impopulars V.II (Rac 1)

Sempre és agradable escoltar bones notícies, però si a més resulta que les dóna el conseller Saura aleshores és tota una sorpresa. Per mi, l’únic tema que Saura ha gestionat bé des que va arribar al govern és Trànsit. Tot i que la política de tolerància zero ja li venia marcada de l’època de la consellera Tura, com a mínim ha sabut executar el pla de regulacions sense espatllar-lo. Hi ha molta gent furiosa amb les seves mesures.  L’altre dia un energumen cridava, en un bar, que marxaria a Salamanca per no haver de topar amb els controls dels mossos. He sentit moltes vegades la brometa que si tots anéssim a peu no hi hauria accidents. Aquest país és ple d’analfabets que aixequen la bandera de la llibertat per qualsevol fotesa. Però enguany el nombre de morts ha tornat a baixar i, respecte l’any 2000,  ja s’ha aconseguit reduir la mortalitat un 57 per cent. Jo recordo com es circulava ara fa 10 anys i com es circula avui. N’hi ha prou de tirar cap a València per adonar-se’n de com s’han civilitzat les carreteres catalanes. Les multes i els controls han demostrat una eficàcia pedagògica extraordinària al costat de les campanyes i els discursos educatius. El cas de trànsit és una bona prova que els polítics fan malament de témer tant les mesures impopulars i tan poc les mesures demagògiques. Vull dir que, amb cada mesura que trànsit ha pres els últims anys, hi ha hagut tantes queixes i tants esquinçaments de vestidures com vulguis, però curiosament tothom sap que no ha estat la política de carreteres la que ha ensorrat el prestigi de Saura.

Cliqueu aquí!

Anuncis

6 pensaments sobre “Mesures impopulars V.II (Rac 1)

  1. Estic basicament d’acord amb tu. Malgrat tot, el límit de 80km/h al voltant de la ciutat és absurd. El que cal és velocitat variable fins a 120 o 100, en funció de la distància fins a la zona urbana, i molts radars i molts controls. El ser estrictes no hauria d’anar renyit amb ser raonables. Have de reduïr a 80km a les 2h de la matinada en una autopista de 3 carrils buida, no té cap mena sentit.

  2. Em sap greu dir-ho, perquè aprecio molt gairebé tot el que et llegeixo, però no puc estar més desacord amb el que dius avui:
    1. Les mesures de les que parles no han servit per a fer cap mena de pedagogia, simplement la gent va més a poc a poc per por de les multes. Si demà deixessin d’haver radars, la gent tornaria a còrrer. [Justament és una de les coses que diu l’article. Les multes no la pedagogia han servit per rebaixar els morts.]
    2. Es bastant trist que els nostres polítics ens tractin cada dia més com a nens petits a qui cal controlar per tal que no es facin mal. Penso que mentres no faci alguna cosa que posi en risc als altres, tinc tot el dret del mon a córrer els riscos que vulgui, especialment un “risc” tan assumible com anar a 100 per hora per una autopista. [A les autopistes es pot anar a 120]
    3. Hi han molts paisos al món amb limits de velocitat superiors als nostres i molta menys mortalitat a la carretera, o sigui que això de que a menys velocitat menys accidents, a partir de certes velocitats té cada cop menys sentit. [Em sembla que a França o a Alemanya les carreteres són una mica millors. També hi ha països on els límits són encara més restrictius. Si vols córrer pots anar a un circuit, però si el teu risc implica el meu, em sembla que no actues bé. Jo em voldria morir de vell, si no és molèstia. En tot cas, gràcies per llegir-me.]

  3. Vaig créixer en un poble en un territori amb unes carreteres fetes pels dimonis que donaven per a noms com la corba del caliquenyo. Cada any comptàvem com a mínim una mort d’un adolescent. Com que als pobles ens coneixíem tots, no us puc descriure la tristesa i la fatalitat que sentia. M’he passat molts anys sense poder mirar als familiars dels que ens van deixar tant d’hora. M’he passat també molts anys amb l’esglai al cor pensant que el meu germà o els meus pares patirien la mateixa dissort. Només vaig poder respirar quan vaig marxar. Fa anys que no reflexionava sobre el tema. Aquestes mesures no només han canviat les estadístiques, han ajudat a rebaixar la superstició, a augmentar el consol i la tranquil.litat, a gaudir -encara que sigui una miqueta- d’aquella molt agradable sensació de viure en un món segur.

  4. És la diferència entre un país democràtic de veritat i una pallassada com el nostre. A Suïssa els governants i els “intel·lectuals” no es creuen més llestos que la resta de ciutadans, i si aquests no volen més minarets, no es fan més minarets i punt. Saben que no són ningú per educar o moralitzar a la població. En aquest país portem dos segles de retard. Encara estem al XVIII, no hem superat el despotisme que no és ni il·lustart, és analfabet.

  5. El tema dels 80 per hora, i sobretot l’argumentació pobre, canviant i incerta que es va donar com a justificació, ha fet que molta gent hagi decidit de no votar mai més Iniciativa. Ha estat arran d’això que molts catalans han sentenciat Saura. I no els falta pas raó. Dir que la contaminació depèn de la velocitat del cotxe (i no del motor) és d’analfabets circulatoris.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

S'està connectant a %s