Sr. Vicenç

Caminaves amb una gambada llarga, fent vent amb els braços i el pit tirat endavant, com un atleta. No oblido la teva gorra de mariner i que, al port de Masnou, hi tenies una barca. Els meus records d’estiu: sorties ben d’hora a pescar i quan tornaves et clavaves un esmorzar de cal Déu amb els amics. A més de gronxar-te sobre el mar, també t’agradava jugar al dòmino i fer tertúlia. Eres xerraire i de tant en tant et fumaves un puret. Em sembla que escuraves la vida com jo l’escuro i que hauries pogut viure eternament sense avorrir-te. Moltes tardes, quan anava a veure el teu nét, et trobava al menjador mirant els esports amb pijama. La teva naturalitat em va semblar sempre un signe de gran classe, vull dir que reflectia una bondat natural més que no pas cap grolleria. Anaves a la teva i eres murri. Però no te’n vanaves perquè sabies que si les coses haguessin anat d’una altra manera hauries pogut posar el llistó més alt. Feies cara d’haver patit i de no voler recordar-te’n. El Barça, els llibres i els amics t’ajudaven a oblidar. Em sembla que el primer partit al Camp Nou el vaig anar a veure amb els teus carnets. El primer llibre de Gaziel que vaig llegir era teu. Però l’orgull de la teva biblioteca eren els clàssics de la Bernat Metge. Aquest matí t’he fet un petit homenatge i he comprat el primer volum de la reedició que acaba de sortir. T’emportes més que una figura principal dels meus records d’estiu; gràcies a tu vaig publicar el primer article i la fe que tenies en allò que escric i la il•lusió amb què sempre em saludaves, m’esperonava des de lluny. T’estimaves el país com jo, amb el mateix amor absurd que de vegades ens lliga a una dona, i durant molts anys el vas defensar amb prudència i d’amagat. Eres un cavall de carreres enamorat de la vida, per això sempre et vaig mirar amb tant bons ulls i no t’oblidaré mai.

Anuncis

Deixa un comentari

