Entre Abertis i Espanya

Ara resulta que els conductors catalans no en tenim prou de patir cues i de pagar els peatges més cars de l’Estat, sinó que, a més, Abertis pretén convertir la precarietat d’infrastructures del país en l’excusa per organitzar una mena de subhasta. Malament: especular amb la misèria no està bé, ni tant sols en temps de crisi. Amb les autopistes, com amb l’aigua o d’altres béns fonamentals, és poc seriós, per no dir una altra cosa, aplicar el sistema de l’oferta i la demanda. El sistema de peatge selectiu que proposa Alemany parteix d’un malentès. Les autopistes no són unes sabates que si tens diners te les compres i sinó et conformes amb unes altres de més barates. Les autopistes han de servir, primer de tot, perquè la gent pugui anar amunt i avall.  Si Abertis no enten això que fabriqui abrics de senyora. Comprenc que la concessionaria defensi els seus interessos però tenint en compte el bon negoci que són les autopistes catalanes hauria de tenir una actitud més generosa, no fos que, forçant-forçant, la gallina acabés escanyada. Demanar als polítics que facin pedagogia amb els conductors em sembla grotesc. Tenim dret a agafar l’autopista que ens doni la gana quan ens vingui de gust, com en qualsevol altre banda de l’Estat. El que ha de fer Abertis és gestionar bé les autopistes. De pedagogia i de fer el bon minyó ja n’estem tips. I de pagar peatges també.

Advertisements

Un pensament sobre “Entre Abertis i Espanya

  1. En general les autopistes tenen una carretera alternativa i per tant no són béns públics. En aquests casos (la majoria, a Catalunya) la concessionària pot aplicar el sistema tarifari que li sembli més oportú.

    Potser recordareu que fa un temps hi va haver certa polèmica entorn aquest tema: el Xavier Sala i Martín proposava augmentar els preus els caps de setmana per evitar les cues als peatges i uns dies més tard el Col·lectiu J.B. Boix el responia. Em sembla recordar que a l’últim llibre del Sanuy també es parla del tema.

    L’article de Sala:
    http://arugula.cc.columbia.edu/~xs23/catala/articles/2004/autopistes/autopistes.htm

    Un altre article del Sala sobre el tema:
    http://arugula.cc.columbia.edu/~xs23/catala/articles/2001/autopistes/autopistes.htm

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s