Operació sortida (Rac1)

Farà cosa d’un mes i mig vaig sentir, a TV3, un economista que aconsellava no marxar de vacances aquest estiu: “Els 1000 o 2000 euros que us estalvieu us poden salvar l’any”, deia als espectadors amb un to seriós, potser una mica massa apocalíptic. És possible que 1000 o 2000 euros, i una reducció d’estómac -tal com està el preu del menjar-, puguin salvar un any negre. Però jo no conec ningú que m’hagi dit: “Al meu pis hi estic tan bé, que aquest estiu m’hi quedo.” Per tant, suposo que l’operació sortida serà un èxit en el sentit que Trànsit tindrà feina i que els amos de les autopistes guanyaran dinerons. La gent marxarà pel mateix motiu que els restaurants estan plens i que ningú es va creure que petaria la bombolla immobiliària fins que van començar a petar algunes empreses. No s’hi pot fer res: Aquest és un país de gent materialista i escèptica que no es creu les coses fins que no les veu i, encara, de vegades, fins que no les toca. Ara: com que ser descregut no vol dir ser tonto, és probable que es redueixin els viatges per mar i aire i, en canvi, augmentin els viatges per carretera, que són més barats. Això a mi em semblaria perfecte si dissabte no hagués d’anar a Lleida a collir préssecs. Ja veig que m‘empassaré de franc les cues estivals. Perquè, a diferència de la majoria, jo sí que em quedo a casa meva -que m’agrada tant i tant-; a respirar aquest baf agre, de sopa calenta d’hospici, que és l’aire de Barcelona a l’estiu.

Anuncis

Deixa un comentari

